12 dec. 2010

Dag 03: Mina föräldrar

Min mamma, Siv, bor just nu i en trea med min yngsta storebror och en liten sötnos till kattunge som heter Tingeling. Mamma jobbar på reseförsäljningen för SJ, så ni som har bokat biljetter någonstans i Sverige har förmodligen pratat med henne, kanske. Hon är väldigt aktiv inom SEKO och är på mycket styrelsemöten för SJ och SEKO.
Dom som har ätit min mammas mat vet att hon är en gudinna på att laga mat! Hon kan kolla i frysen och göra mat av ingenting, typ. Och min mamma är inte som andra mammor. Hon är awesome! Hon är mer än en mamma, hon är en vän.
Så många år som min mamma har ställt upp på mig och jag har inte uppskattat det. Så jag gör så mycket jag kan nu för att hjälpa och ställa upp för min mamma, försöker iallafall.
Min mamma är bäst, och så är det bara!

Pappa, min pappa! Ernst bor med mig, våra fyra katter och våran söta hund Selma. Pappa var tågkonduktör innan han pensionerade... eller vad det nu var han gjorde!
Ja, han var tågkonduktör för SJ, så jag är praktiskt taget uppvuxen på/med tåg. Så jag har åkt mycket tåg i mitt liv.
Pappa blir lätt rastlös, så därför är det väl bra att han har så pass många projekt som han har när det gäller vårat hus.
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag uppskattar min pappa! Jag har varit skriven hos pappa i över två år nu men har bara bott här i ett halv år snart. Pappa hjälpte mig att flytta till Sundsvall och hjälpte mig mycket med det.

Jag vill tacka båda min föräldrar för att dom har ställt upp på mig och tagit hand om mig, att dom har uppfostrat mig väl... Visst, jag är väl dryg och så, men det är inte deras fel!
Vill bara säga att jag älskar mina föräldrar, mer än något annat på denna jord!

Inga kommentarer: