29 jan. 2011

något som jag stör mig på

Förmodligen har alla gjort det här, gått omkring och sagt det men inte kommit till saken.
Jag får oftast sitta och lyssna på mina, för det mesta, killpolare när dom klagar på deras flickvänner. "hon är dålig i sängen", "jag ska göra slut med henne", "jag älskar inte henne längre" osvosv. Om man är så säker på att man inte vill vara tillsammans med en person, då ska man väl ändå göra slut på en gång. Inte gå omkring och säga det bakom deras rygg.

Oftast, iallafall i mitt fall, så är jag tjejen som dom vill "vara" med, efter dom har gjort slut. Nu tänker mina haters som läser och kommenterar anonymt "hur fan kan någon vilja vara med henne?". Ja, det finns tydligen pojkar som ser mig som en dröm, men det är en annan diskussion.

Jag förstår bara inte, varför är man tillsammans med någon som man inte vill vara tillsammans med? Fast, den partner som känner att den håller på att förlora den som säger att den funderar på att göra slut, kör alltid samma kort. "Men vad ska jag göra utan dig? Utan dig har jag ingen mening i livet!"
Jag har fått det kortet, några gånger (och det förstår jag VERKLIGEN inte alltså!), och då får man skuldkänslor och kan inte göra det, kan inte göra slut med sin partner. MEN, en kille sa så till mig en gång, jag gjorde slut ändå. Han är ganska mycket vid liv just nu. Han har ny flickvän och mår bra. Så det är lite överdrivt att man ska ta livet av sig för att någon dumpar en.
Visst, man blir deppig och tappar orken att leva, för stunden. Fast sen inser man "varför mår jag dåligt över någon som har dumpat mig?" och då kommer man på nytt spår i livet.

Kärlek är aldrig komplicerat, men förhållanden är.

Det jag vill komma fram med det här är bara att.. skaffa inte ett förhållande om du inte kan tänka på dig själv när det kommer till kritan. Du ska inte bara göra din partner lycklig, utan dig själv med.
Man måste vara egoistiskt när det kommer till vissa saker.

LIZ OUT!

Inga kommentarer: