20 sep. 2010

Trodde jag bara hade en mardröm inatt, även om det var de så var den sann. SD är med i riksdagen och Alliansen vann, med 6% ._.
Det är väl bra för överklassen men sämre för oss i arbetsklassen. Hade verkligen hoppats på att det skulle bli bättre. Nä, nu kommer det bli 1,5års prövotid på jobb, ingen gratis tandvård tills man är 24 och bara sämre.
Enda som är riktigt bra över den här dagen är att How I met your mother börjar igen. Längtar sönder :*
Morgonen började väl ganska bra, sitter på tåget just nu och väntar på att vi ska rulla iväg och det gör vi väl snart, lyssnar även på Eyes set to kill. Fyfan vad jag älskar Alexias röst alltså! Så jävla underbar.

Åh, jag är seriöst deprimerad!
Trodde dessutom aldrig att jag skulle vara så insatt som jag har varit dom senaste veckorna. Diskuterat, kollat på debatter och titta på valvakan.
Trodde jag verkligen inte att jag skulle göra.

2 kommentarer:

Eva sa...

det är ju för arbetarklassen som moderaterna är bra :o sossarna med sina jävla bidrag kan slänga sig i väggen. hur roligt är det att jobba när man blir bestulen på allt som ska gå till skatt som sen ska gå till de som går på bidrag. detär klart att man ska få det om man BEHÖVER det, men probemet på sossarnas tid var att allt för många människor som fick en massa bidrag och sånt inte behövde det :(

HONDUUVET sa...

"arbetsklassen" för moderaterna = man tjänar + 50.000 kr / månaden. dom som tjänar mindre än så i månaden gynnar det inte ett piss!