9 maj 2010

jag gör mitt bästa

Idag är det storebrors 20årsdag. Har redan bakat kladdkakan och till lunch blev det amerikanska pannkakor. Senare ska jag påbörja middagen, klyftpotatis och kassler, så inte mamma ska behöva göra så mycket idag heller.
Mamma vart så glad idag när hon kom hem på lunch från jobbet, att pannkakorna var klara, det fanns grädde och sylten var fixad. Nackdelen var bara att det var så mycket disk från bakande och matlagande men det försvann ganska fort ändå.
Jag vill göra min mamma glad med tanke på att vi har haft 1½ års bråkande bakom oss och faktiskt spenderar jag mycket tid hos min mamma än hos pappa och det är lite små jobbigt.
Det som är mest jobbigt är att hålla på bestämma när man ska träffas när det är tio mil emellan oss.
Jag saknar pappa, det gör jag, så otroligt mycket! Det som är så underbart med mina föräldrar är att jag kan ringa mittinatten, gråtandes och dom lyssnar ändå, dom kommer med råd som jag använder. Jag uppskattar mina föräldrar mer nu när jag är 18 än vad jag gjorde när jag var 13, 14, 15 och jag tror faktiskt att alla kommer göra det till slut. Med åldern kommer det till en.
Jag blir faktiskt lite arg på dom som sitter och säger "jag hatar min mamma/pappa", för dom gör faktiskt allt för en och om man själv anser att dom inte gör det så ska man prata med dom om det. Sätta sig vid köksbordet och prata, som individer, inte som barn och förälder.
Åh, gud, jag blir så arg känner jag just nu och jag tycker att Ulliz kan skynda sig så vi kan gå ut och gå.

Nu ska jag fortsätta titta på 16 and pregnant, fast det är reklam nu så jag ska la zappa över till disney channel. Haha~

Inga kommentarer: