19 maj 2010

MIKA - Kickass




Jag gillar den här låten så himla mycket! Inte bara för att det är MIKA och att den är soundtrack till Kick Ass, det är skön musik och väldigt bra text dessutom!
Och sen om Kick Ass, jag vart faktiskt väldigt förälskad i den filmen. Jag satte igång för jag tänkte "Kan nog somna till den" slutade med att jag låg i två timmar och tittade klart på filmen medan Gnidde sov.



Kick Ass handlar om Dave Lizewksi (Aaron Johnson) som är en supernörd. Han är en sån kille man inte lägger märke till, han har alltid varit osynlig. En dag så blir han och hans vän Todd (Evan Peters) rånade av två killar och Dave ser hur en man i ett fönster bara står och tittar på, hans tanke är "Varför beter sig folk så?", det är då han bestämmer sig för att han ska vara en superhjälte. Hans vänner Todd och Marty (Clark Duke) anser att det är korkat, för en superhjälte har ju krafter och är inte en normal människa.

Samtidigt finns det redan två personer som redan leker superhjältar, Big Daddy (Nicolas Cage) och Hit Girl (Chloe Moretz) som är far och dotter, de är ute efter Frank D'Amico (Mark Strong) som är maffiabossen i staden.
Dave har även en förälskelse på en tjej han har sitt skåp brevid i skolan, Katie (Lyndsy Fonseca). Dave och Katie blir nära vänner efter att Dave har blivit misshandlad som Kick Ass av två killar.
Katie berättar om sitt jobb och att en kille som hon har hjälpt förföljer henne. Dave går som Kick Ass till denna killes lägenhet och ber honom lämna Katie ifred.
Det visar sig att den killen och hans vänner jobbar för Frank och Big Daddy och Hit Girl kommer dit och dödar dom. Dave får skulden för det och blir jagad av Frank och hans lakejer.
Franks son, Chris D'Amico (Christopher Mintz-Plasse) är precis som Dave en nörd men har allt han önska sig förutom vänner. Chris säger att han kan hjälpa sin pappa att hitta Kick Ass och vinna hans förtroende igenom att också bli en superhjälte, Red Mist.

Shit, fortsätter jag att skriva så kommer jag berätta hela filmen, haha! Men helt enkelt, se den! Så himla sevärd.

Inga kommentarer: